Planowanie spotkań na Google Meets

Opublikowane przez Igor w dniu

Aby stworzyć nowe spotkanie na Google Meets należy się udać stronę:

https://meet.google.com/landing

 

Po wyświetleniu strony należy kliknąć w „Nowe spotkanie

 

Pokażą nam się następujące opcje:

  • Utwórz spotkanie do późniejszego wykorzystania
  • Zacznij spotkanie teraz
  • Zaplanuj w Kalendarzu Google

 

 

Opcja pierwsza tworzy link do spotkania, wystarczy go skopiować i wysłać w emailu do osób które mają mieć dostęp do tego połączenia.

Domyślne spotkanie pozwala wejść tylko użytkownikom z domeny PJATK!

Szczegóły na dole strony

 

 

Druga opcja przenosi nas natychmiastowo do nowego spotkania, przydatna opcja w momencie tworzenia spotkań natychmiastowych.

Domyślne spotkanie pozwala wejść tylko użytkownikom z domeny PJATK!

Szczegóły na dole strony

 

 

Ostatnia opcja przenosi nas do Google Calendar gdzie możemy zaplanować spotkanie w kalendarzu wraz z linkiem do spotkania.

Link do spotkania jest gotowy na samym początku zakładki „Szczegóły wydarzenia„.

Z prawej strony można dodać uczestników spotkania bezpośrednio za pomocą emaili lub aliasów w linii „Dodaj gości„. Sugerujemy dodać gości ręcznie jeśli mają email spoza domeny PJATK.

Należy także zwrócić uwagę na uprawnienia gości, aby upewnić się czy zaproszeni powinni mieć możliwość modyfikowania wydarzenia, wyświetlać listę gości lub zapraszać innych uczestników.

Po uzupełnieniu podstawowych informacji jak tytuł i czas trwania spotkania w momencie kliknięcia przycisku „Zapisz” zaplanowane wydarzenie w naszym kalenarzu Google.

 

 

Dodatkowa uwaga do spotkań na Google Meets.

Podstawowe ustawienia zezwalają na dostęp dla użytkowników w domenie PJATK lub zaproszonych przez „Dodaj gościa„.

Jeśli chcemy aby dostęp był otwarty dla wszystkich lub ograniczony wyłącznie do listy zaproszonych gości należy zaznaczyć konkretną opcję.

Podczas spokania w prawym dolnym rogu ekranu po kliknięciu kłódki wyświetlą nam się ustawienia gospodarza.

Zjeżdzajac na sam dół pokaże nam się zakładka „Dostęp do spotkania” gdzie trzeba zdefiniować kto będzie mieć możliwość dołączenia i w jaki sposób.

Kategorie: dydaktycy